Kirjas­ton palvelut

Palve­lu­lu­paus

Terve­tu­loa kaikille avoi­meen Karelia-ammat­ti­kor­kea­kou­lun kirjas­toon. Palve­lemme Kare­lian opis­ke­li­joita ja henki­lö­kun­taa sekä muita asiak­kaita. Tarjoamme ajan­mu­kai­set tilat ja väli­neet sekä ajan­ta­saista amma­til­lista ja tieteel­listä tietoa opin­to­jen, opetuk­sen ja tutki­muk­sen tueksi. Annamme tiedon­han­kin­nan opetusta Kare­lian opis­ke­li­joille ja henki­lö­kun­nalle. Tavoit­tee­namme on, että opis­ke­li­jat saavat erin­omai­set tiedon­han­kin­ta­tai­dot työelä­mää varten. Kehi­tämme kirjas­to­pal­ve­luja saamamme palaut­teen perus­teella, vuoro­vai­ku­tuk­sessa asiak­kai­den kanssa.

Asia­kas­pal­ve­lu­pe­ri­aat­teet

Kirjas­tomme asia­kas­pal­ve­lu­pe­ri­aat­teet ovat:

  • Palve­lumme on vastuul­lista, ystä­väl­listä, tasa­puo­lista ja tehokasta.
  • Kannus­tamme asiak­kaita omatoi­mi­suu­teen kirjas­ton käytössä ja tiedonhankinnassa.
  • Huomioimme asiak­kaat ja palve­lemme heitä yksi­löl­li­sesti resurs­sit huomioi­den. Hoidamme asia­kas­pal­ve­lu­ti­lan­teet loppuun saakka.
  • Kerromme palve­luis­tamme aktii­vi­sesti ja opas­tamme asiak­kai­tamme käyt­tä­mään kirjas­ton palveluja.
  • Käytämme asia­kas­pa­lau­tetta palve­lui­demme laadun paran­ta­mi­seen ja kehit­tä­mi­seen sekä muutok­sien ennakointiin.

Kirjasto verkossa

Kirjas­ton verk­ko­ko­koel­mat löyty­vät Karelia-Finnasta. Sieltä näet myös kirjas­ton aukioloajat.

Seuraa meitä Insta­gra­missa (linkki avautuu uuteen väli­leh­teen). Tiedo­tamme kirjas­ton aukio­loa­joista, tapah­tu­mista ym. Karelia-Finnan etusi­vulla, Tuudossa, netti­si­vuil­lamme, Kare­lian intrassa sekä Insta­gra­missa. Palve­lemme myös chatissä (chatti löytyy Karelia-Finnasta tai kirjas­ton sivulta Tuudosta ja Pakista).

Jos sinulla on lukemiseste

Jos sinulla on luki­vai­keus, oppi­mis­vai­keus tai muu oppi­mista hanka­loit­tava asia, saat kirjas­ton kautta tunnuk­set Celia-verk­ko­kir­jas­toon. Celia tuottaa ja välit­tää kirjal­li­suutta saavu­tet­ta­vassa muodossa: esimer­kiksi ääni­kir­joina, piste­kir­joina ja elekt­ro­ni­sina kirjoina. Ota ensin yhteyttä opin­to­ku­raat­tori Päivi Laak­ko­seen tai Leena Hiltuseen. Kun olet tavan­nut opin­to­ku­raat­to­rin, ota yhteyttä asia­kas­pal­ve­luumme. Sovimme kans­sasi tapaa­mi­sa­jan, tallen­namme tietosi ja teemme sinulle käyt­tä­jä­tun­nuk­sen Celia-palve­luun. Voit varata opin­to­ku­raat­to­rin tapaa­mi­sen jälkeen ajan Celia-asiak­kuu­den luomista varten täältä. Voit lukea lisää täältä Celian palve­luista korkea­kou­luo­pis­ke­li­jalle.

Hankinta

Hankimme kirjas­toon amma­til­lista ja tieteel­listä aineis­toa ammat­ti­kor­kea­kou­lun koulu­tus­aloilta. Tavoit­teena ovat ajan­ta­sai­set, jatku­vasti uusiu­tu­vat ja riit­tä­vät kokoel­mat. Kokoel­mamme sisäl­tä­vät kirjoja, lehtiä, opin­näy­te­töitä ja av-aineis­toja sekä painet­tuna että verkossa. Ehdota tällä lomak­keella kirjas­toon hankit­ta­vaksi sellaista aineis­toa, mitä kokoel­mis­tamme puuttuu. Intrassa on henki­lö­kun­nan ohjeet kirjas­to­han­kin­noista. Kirjas­ton kokoel­mien yllä­pi­toa ohjaa kokoel­ma­po­li­tiikka.

Julkai­su­pal­ve­lut

Linkki Julkai­su­toi­min­nan sivuille

Kauko­pal­ve­lut

Linkki kirjas­ton Kaukopalvelut-sivulle

Palve­lu­hin­nasto

Linkki kirjas­ton palveluhinnastoon