Visit­Ka­re­lia Boostcamp -kilpailu innos­taa resto­no­mio­pis­ke­li­jat käytän­nön markkinointityöhön

Visit­Ka­re­lia ja Karelia-ammat­ti­kor­kea­koulu järjes­tä­vät yhteis­työssä uuden resto­no­mio­pis­ke­li­joille suun­na­tun mark­ki­noin­ti­kil­pai­lun. Kaikille Karelia-ammat­ti­kor­kea­kou­lun resto­no­mio­pis­ke­li­joille avoin Visit­Ka­re­lia Boostcamp -kilpailu toteu­te­taan kevään aikana ensim­mäistä kertaa.

Kilpai­lussa resto­no­mio­pis­ke­li­joi­den muodos­ta­mat jouk­ku­eet suun­nit­te­le­vat mark­ki­noin­ti­kam­pan­jan toteu­tet­ta­vaksi osana Visit­Ka­re­lian syksyn koti­maan mark­ki­noin­tia. Kampan­joi­den aiheet ja kohde­ryh­mät on pääpiir­teis­sään määri­telty ennak­koon Visit­Ka­re­lian toimesta. Kilpai­lun finaa­li­kier­rok­selle pääsee kolme ehdo­tusta, joiden joukosta vali­taan kilpai­lun voittaja.

– Haluamme tarjota opis­ke­li­joille käytän­nön­lä­hei­sen tavan tutus­tua mark­ki­noin­ti­työ­hön kampan­jan luovasta ideoin­nista budje­tin laadin­taan. Mahdol­li­suus kampan­jan toteu­tu­mi­seen varmasti myös motivoi opis­ke­li­joita teke­mään parhaansa ja olemaan ennen kaikkea luovia ja rohkeita, kertoo Visit­Ka­re­lian mark­ki­noin­ti­koor­di­naat­tori Anne Kokkonen.

– Kilpai­lusta on tavoit­teena tehdä vuosit­tai­nen ja mahdol­li­sesti myös eri koulu­tusa­loja yhdis­tävä koko­nai­suus, kertoo Karelia-ammat­ti­kor­kea­kou­lun matkai­lun opet­taja Hanna Vienonen.

Jokai­nen kilpai­luun osal­lis­tuva joukkue saa työs­tään palaut­teen tuoma­ris­tolta, johon kuulu­vat Kareliaammattikorkeakoulun yliopet­taja Tarja Kupiai­nen, Visit­Ka­re­lian mark­ki­noin­ti­koor­di­naat­tori Anne Kokko­nen sekä yrit­täjä, blogisti, indie­kir­jai­lija Terhi Ilosaari. Voit­ta­ja­jouk­kue saa palkin­noksi päivä­ret­ken valit­se­maansa kohtee­seen Pohjois-Karjalassa.