Amma­tiksi yrittäjä

Oletko kiin­nos­tu­nut yrit­tä­jyy­destä tai itsesi työl­lis­tä­mi­sen mahdol­li­suuk­sista? Onko sinulla jo yritys, mutta osaa­mi­sesi kaipaa täyden­nystä? Opinnot on räätä­löity yrit­tä­jyyttä suun­nit­te­le­valle, yrit­tä­jänä toimi­valle tai yrityk­sen tai yhdis­tyk­sen mark­ki­noin­nista vastaavalle. 

Opin­to­tar­jonta täyden­tyy luku­kausit­tain. Kevät­lu­ku­kau­della 2024 tarjolla on myynnin ja mark­ki­noin­nin opin­to­jak­soja. Opinnot ovat maksut­to­mia ja toteu­te­taan verkko-opintoina. 

Osta­ja­per­soona: tiedä, kenelle suun­taat mark­ki­noin­tia

Asiak­kai­den syväl­li­nen ymmär­tä­mi­nen ja eri asia­kas­ryh­mien tarpei­den tunnis­ta­mi­nen on olen­naista mark­ki­noin­nin ja myynnin tavoit­tei­den saavut­ta­mi­selle. Osta­ja­per­soo­nat ovat oival­li­nen työkalu kerätyn asia­kas­ym­mär­ryk­sen muut­ta­mi­seen vies­tin­nän ja mark­ki­noin­nin teoiksi. Osta­ja­per­soo­nien kautta raken­tuva asia­kas­kes­kei­nen ajat­telu kehit­tää mark­ki­noin­nin ja vies­tin­nän lisäksi koko yrityk­sen toimin­taa ja ymmär­rystä, että erilai­set asia­kas­ryh­mät tarvit­se­vat erilaista tietoa ja tukea osto­pää­tös­tensä vahvistamiseksi.

Opin­to­jak­solla voit työstää oman yrityk­sesi mark­ki­noin­tia.
Ilmoit­taudu mukaan: Osta­ja­per­soona: tiedä, kenelle suun­taat mark­ki­noin­tia 1 op >>

Sisäl­tö­mark­ki­nointi somessa 

Haluatko sivuil­lesi lisää kävi­jöitä, paran­taa tai vahvis­taa yrityk­sesi brändin tunnet­tuutta, yllä­pi­tää olemassa olevia asia­kas­suh­teita tai kasvat­taa myyntiä? Jos vastauk­sesi on kyllä, sinun kannat­taa ilmoit­tau­tua opin­to­jak­solle mukaan.

Sisäl­tö­mark­ki­nointi mahdol­lis­taa syväl­li­sem­män kontak­tin asiak­kai­siin. Some­mark­ki­noin­nissa on kaksi tärkeää tavoi­tetta: Brändin tunnet­tuu­den kasvat­ta­mi­nen ja asiak­kaan odotus­ten täyt­tä­mi­nen ja asia­kas­suh­teen jatkuminen. 

Opin­to­jak­son aikana opit laati­maan sisäl­tö­suun­ni­tel­man omalle yrityk­sel­lesi. Suosi­tus on, että käyt ensin läpi Osta­ja­per­soona: tiedä kenelle suun­taat mark­ki­noin­tia -opin­to­jak­son sisällöt.

Ilmoit­taudu mukaan: Sisäl­tö­mark­ki­nointi somessa 1 op >>

Mark­ki­noin­ti­tut­ki­mus pähki­nän­kuo­ressa – Mitä? Miksi? Miten?

Opin­to­jakso tarjoaa tiiviin ja käytän­nön­lä­hei­sen johdan­non mark­ki­noin­ti­tut­ki­muk­sen maail­maan. Opin­noissa pereh­dy­tään mark­ki­noin­ti­tut­ki­muk­sen perus­kä­sit­tei­siin, mene­tel­miin ja sovel­luk­siin. Tavoit­teena on antaa ymmär­rystä siitä, mitä mark­ki­noin­ti­tut­ki­mus on, miksi sitä tehdään ja miten sitä voidaan hyödyn­tää liike­toi­min­nan kehit­tä­mi­sessä.

Sisältö:
– Mikä on mark­ki­noin­ti­tut­ki­mus?
– Miksi mark­ki­noin­ti­tut­ki­musta tehdään?
– Miten mark­ki­noin­ti­tut­ki­musta tehdään? 

Ilmoit­taudu mukaan: Mark­ki­noin­ti­tut­ki­mus pähki­nän­kuo­ressa Mitä? Miksi? Miten? 1 op

Tapah­tu­ma­tuo­tanto – Messut ja muut tapah­tu­ma­mark­ki­noin­nin sovellukset

Opin­to­jakso tarjoaa käytän­nön­lä­hei­sen johdan­non tapah­tu­ma­tuo­tan­non maail­maan. Kurs­silla keski­ty­tään erityi­sesti messu­jen ja muiden tapah­tu­ma­mark­ki­noin­nin sovel­lus­ten suun­nit­te­luun ja toteu­tuk­seen. Opin­to­jak­son tavoit­teena on antaa perus­val­miu­det toimia tapah­tu­ma­tuo­tan­non eri tehtä­vissä sekä ymmär­tää tapah­tu­ma­tuo­tan­non rooli osana markkinointiviestintää.

Opin­to­jak­solla käsi­tel­lään mm. seuraa­via asioita:
– Tapah­tu­ma­tuo­tan­non perus­teet
– Stra­te­gi­nen suun­nit­telu:
– Aika­tau­lut­ta­mi­nen ja budje­tointi
– Tapah­tu­man hallin­nointi (perus­tie­toa)
– Sisältö- ja teema­suun­nit­telu
– Tapah­tu­man toteu­tus ja arviointi

Ilmoit­taudu mukaan: Tapah­tu­ma­tuo­tanto – Messut ja muut tapah­tu­ma­mark­ki­noin­nin sovel­luk­set 1 op >>

Kenelle

Yrit­tä­jyy­den osaa­mis­ko­ko­nai­suus on kehi­tetty erityi­sesti aloit­ta­vien yrit­tä­jien tarpeisiin. 

Opin­to­jen jälkeen

Osaat tunnis­taa oman yrityk­sesi kohdea­siak­kaan ja ymmär­rät, miten tuotat mark­ki­noin­tia, joka tavoit­taa juuri hänet. Osaat laatia sisäl­tö­suun­ni­tel­man omalle yrityk­sel­lesi. Tiedät, mitä mark­ki­noin­ti­tut­ki­mus on, miksi sitä tehdään ja miten voit hyödyn­tää sitä oman liike­toi­min­nan kehit­tä­mi­sessä. Saat perus­val­miu­det toimia tapah­tu­ma­tuo­tan­non eri tehtä­vissä sekä ymmär­rät tapah­tu­ma­tuo­tan­non roolin osana markkinointiviestintää.

Voit opis­kella koko­nai­suu­den jous­ta­vasti ja ilmoit­tau­tua jokai­selle opin­to­jak­solle erik­seen. Opin­to­tar­jonta päivit­tyy kolme kertaa vuodessa. Ilmoit­tau­tu­mi­sa­jan päätyt­tyä ilmoit­tau­tu­mis­linkki poistuu.

Opin­to­ko­ko­nai­suus toteu­te­taan Euroo­pan unionin osara­hoit­ta­massa Amma­tiksi yrit­täjä – oppia yrit­tä­jä­tai­toi­hin -hankkeessa.