Digioh­jaus ja -tuki sote- ja työl­li­syy­sa­lan asiakastyössä

Ajan­kohta: 3.6.–31.7.2024

Opin­to­jak­son laajuus: 3 op

Koulu­tuk­sen sisältö

  • Keskei­sim­mät digi­ta­li­saa­tiota ohjaa­vat linjauk­set ja niiden merki­tys sosi­aali-, terveys- ja työllisyysalalla.
  • Digi­tuki.
  • Digi­taa­li­set taidot.
  • Keskei­sim­mät sähköi­set asioin­ti­pal­ve­lut sosi­aali-, terveys- ja työllisyysalalla.

Tavoit­teet

Opin­to­jak­son suoritettuasi:

  • Tiedät keskei­sim­mät digi­ta­li­saa­tiota ohjaa­vat linjauk­set ja tunnis­tat niiden merki­tyk­sen sosi­aali,- terveys- ja työl­li­syy­sa­lan työssä.
  • Osaat selit­tää keskei­set digi­kä­sit­teet ja tiedät, mitä digi­tuki on sosi­aali- ja tervey­sa­lan asiakastyössä.
  • Osaat arvioida asiak­kaan digi­tai­toja ja tunnis­tat digi­tai­to­jen kehit­ty­mi­seen liit­ty­viä tekijöitä.
  • Osaat nimetä keskei­sim­mät käytet­tä­vät sähköi­set palve­lut ja toimin­taym­pä­ris­töt ja osaat ohjata ja tukea asiak­kaita käyt­tä­mään keskei­siä sähköi­siä palveluja.
  • Osaat suun­ni­tella ja toteut­taa asia­kas­läh­töi­sen ohjaustilanteen.

Lisä­tie­toja

Ilmoit­tau­tu­mi­seen ja opin­to­jen aloit­ta­mi­seen liit­ty­vissä mahdol­li­sissa kysy­myk­sissä ota yhteyttä [email protected].