Mark­ki­noin­ti­tut­ki­mus pähki­nän­kuo­ressa – Mitä? Miksi? Miten?

Ajan­kohta: 15.5.–31.7.2024

Opin­to­jak­son laajuus: 1 op

Koulu­tuk­sen sisältö

Opin­to­jakso tarjoaa tiiviin ja käytän­nön­lä­hei­sen johdan­non mark­ki­noin­ti­tut­ki­muk­sen maail­maan. Kurs­silla pereh­dy­tään mark­ki­noin­ti­tut­ki­muk­sen perus­kä­sit­tei­siin, mene­tel­miin ja sovelluksiin. 

Mikä on mark­ki­noin­ti­tut­ki­mus?
o Mark­ki­noin­ti­tut­ki­muk­sen määri­telmä ja tavoit­teet
o Mark­ki­noin­ti­tut­ki­muk­sen tyypit ja käyt­tö­tar­koi­tuk­set
Miksi mark­ki­noin­ti­tut­ki­musta tehdään?
o Liike­toi­min­ta­pää­tös­ten tukena
o Asia­kas­käyt­täy­ty­mi­sen ymmär­tä­mi­nen
o Mark­ki­noin­ti­stra­te­gian kehit­tä­mi­nen
Miten mark­ki­noin­ti­tut­ki­musta tehdään?
o Tutki­muson­gel­man määrit­tely
o Tutki­mus­suun­ni­tel­man laati­mi­nen
o Aineis­ton­ke­ruu ja analyysi
o Tutki­mus­tu­los­ten tulkinta ja raportointi

Tavoit­teet

Kurssin tavoit­teena on antaa opis­ke­li­joille ymmär­rystä siitä, mitä mark­ki­noin­ti­tut­ki­mus on, miksi sitä tehdään ja miten sitä voidaan hyödyn­tää liike­toi­min­nan kehittämisessä. 

Lisä­tie­toja

Ilmoit­tau­tu­mi­seen ja opin­to­jen aloit­ta­mi­seen liit­ty­vissä mahdol­li­sissa kysy­myk­sissä ota yhteyttä [email protected].