Tapah­tu­ma­tuo­tanto – Messut ja muut tapah­tu­ma­mark­ki­noin­nin sovellukset

Ajan­kohta: 15.5.–31.7.2024

Opin­to­jak­son laajuus: 1 op

Koulu­tuk­sen sisältö

Opin­to­jakso tarjoaa käytän­nön­lä­hei­sen johdan­non tapah­tu­ma­tuo­tan­non maail­maan. Opin­noissa keski­ty­tään erityi­sesti messu­jen ja muiden tapah­tu­ma­mark­ki­noin­nin sovel­lus­ten suun­nit­te­luun ja toteutukseen. 

Opin­to­jak­solla käsi­tel­lään seuraa­via asioita:
Tapah­tu­ma­tuo­tan­non perus­teet:
o Tapah­tu­ma­tuo­tan­non määri­telmä ja tavoit­teet
o Tapah­tu­ma­tyy­pit ja -sovel­luk­set
o Tapah­tu­ma­tuo­tan­non proses­sit
Stra­te­gi­nen suun­nit­telu:
o Tapah­tu­man konsepti ja tavoit­teet
o Kohde­ryh­män määrit­tely
o Mark­kina-analyysi
Tapah­tu­man projek­ti­sointi ja projek­tin johta­mi­nen:
o Aika­tau­lut­ta­mi­nen ja budje­tointi
o Riskien­hal­linta o Hankin­ta­ket­jun hallinta
Tapah­tu­man hallin­nointi (perus­tie­toa):
o Tapah­tu­ma­paikka ja -tekniikka
o Henki­lös­tö­re­surs­sien hallin­nointi
o Sidos­ryh­mien hallin­nointi
Sisältö- ja teema­suun­nit­telu:
o Tapah­tu­man ohjelma ja sisältö
o Tapah­tu­man visu­aa­li­nen ilme
o Tapah­tu­man tunnelma ja koke­muk­set
Mark­ki­nointi ja vies­tintä:
o Tapah­tu­man mark­ki­noin­ti­suun­ni­tel­man laati­mi­nen
o Vies­tin­tä­ka­na­vat ja -mene­tel­mät
o Tapah­tu­man mark­ki­nointi verkossa ja sosi­aa­li­sessa mediassa
Tapah­tu­man toteu­tus ja arviointi:
o Tapah­tu­man opera­tii­vi­nen toteu­tus
o Tapah­tu­man palaute ja tulos­ten analy­sointi (hyödyn­tä­mi­nen)

Tavoit­teet

Opin­to­jak­son tavoit­teena on antaa opis­ke­li­joille perus­val­miu­det toimia tapah­tu­ma­tuo­tan­non eri tehtä­vissä sekä ymmär­tää tapah­tu­ma­tuo­tan­non rooli osana markkinointiviestintää. 

Lisä­tie­toja

Ilmoit­tau­tu­mi­seen ja opin­to­jen aloit­ta­mi­seen liit­ty­vissä mahdol­li­sissa kysy­myk­sissä ota yhteyttä [email protected].