Pulssissa julkaistaan Karelia-ammattikorkeakoulu henkilöstön ja yhteistyökumppanien tuottamia asiantuntija-artikkeleita, uutisia, videoita ja podcasteja.
Pulssi tuo näkyväksi Karelian asiantuntemusta ja vaikuttavuutta erityisesti työelämän kehittämisen näkökulmista. Pulssi levittää tietoa myös Karelian koulutuksesta, opetuksesta, tapahtumista ja muista ajankohtaisista teemoista.
-
Karelia pärjäsi hyvin avoimen tieteen ja tutkimuksen seurannassa – työ avoimuuden edistämiseksi jatkuu
Vuonna 2022 avoimen tieteen ja tutkimuksen (AVOTT) seuranta toteutettiin ensimmäistä kertaa korkeakoulujen ja tutkimusorganisaatioiden yhteistyönä luodun seurantamallin avulla. Seurannan tulosten perusteella…
-
Oppimisen tukeminen vertaisarvioinnin avulla
Mitä vertaisarvioinnilla tarkoitetaan? Vertaisarviointi voi kohdistua tiedon arviointiin, siihen minkälaista tietoa tarkastellaan tai erilaisiin taitojen arviointiin. Opiskelija oppii sekä lisää aiheesta…
-
Älykkään ohjauksen digitaalisilla jalanjäljillä – osa 2
Älykkään ohjauksen digitaalisilla jalanjäljillä -artikkelisarjan ensimmäisessä artikkelissa esittelimme kehityshankkeen, jonka puitteissa Karelian tietojenkäsittelyn koulutusohjelmassa aiempina vuosina toteutettua oppimisanalytiikkaa lähdettiin soveltamaan oppimistilanteisiin,…
-
Karelia 30 -areena : Työhyvinvointi ja uniterveys
Karelia 30 -areenan kuudennessa jaksossa pureudutaan työhyvinvointiin ja siihen liittyvään uniterveyteen. Riittävä uni on jokaiselle meistä välttämätöntä, ja siitä myös kannattaa…
-
Milloin digivisiosta tulee digitodellisuutta?
”Valtakunnallinen Digivisio 2030 -hanke on käynnistynyt 2021. Tulevaisuudessa yhteiskuntamme tarvitsee yhä monipuolisempaa osaamista. Digivisio 2030 –hankkeessa kaikki suomalaiset korkeakoulut rakentavat yhdessä…
-
Vihdoinkin FastTrack! – Nopeutettu opintopolku lähihoitajasta sairaanhoitajaksi
Fast Track – lähihoitajasta sairaanhoitajaksi -koulutus on innovatiivinen sairaanhoitajakoulutus, jossa lähihoitajan osaaminen pyritään hyödyntämään mahdollisimman tarkoituksenmukaisesti koulutuksen toteutuksessa. Tässä artikkelissa kuvataan…
-
Dialogisuus tiimin voimavarana
Oletko ollut joskus ollut mukana keskustelussa, jossa tunsit tulevasi kuulluksi ja koit että näkemyksiäsi ja kokemuksiasi arvostetaan? Innostuitko yhdessä toisten kanssa…
-
Turvallinen ryhmä: mentalisaation merkitys ryhmän vuorovaikutuksessa
Milloin viimeksi koit tulleesi aidosti kohdatuksi ryhmässä? Mikä sen mahdollisti? Kenties ryhmässä ilmennyt mentalisaatio, kyky ymmärtää omaa ja toisen mieltä. Toiset…
-
Korkeakouluopintoihin valmentavaa koulutusta kehitetään tukemaan myös englanninkielisiä koulutuspolkuja
Suomalaisissa korkeakouluissa pyritään kolminkertaistamaan ulkomaalaisten tutkinto-opiskelijoiden määrä vuoteen 2030 mennessä. Tavoitteen toteutumista tuetaan esimerkiksi parantamalla korkeakoulutuksen saavutettavuutta, niin että maahanmuuttajat eivät…
-
Lisää kansainvälisiä opiskelijoita Kareliaan!
Tässä artikkelissa kuvataan Karelia-ammattikorkeakoulun kansainvälisen opiskelijarekrytoinnin strategisia tavoitteita ja prosesseja sekä esitellään Kansainvälinen uraohjaamo -hankkeessa kehitettyjä ja pilotoituja opiskelijarekrytoinnin kokeiluja ja…
-
Miksi opetuksen järjestäjien tulisi kiinnostua tekoälystä?
Kirjoitin tämän artikkelin yhteistyössä Open AI -säätiön Chat GPT -tekoälyn kanssa. Kuvitus on tehty Dall-E tekoälyn avustamana. Yksi tämän vuoden isoista…
-
Kareliassa siirryttiin työmatkojen itsevaraamiseen
Karelian laskentapalvelujen tiimin kehittämiskohteena on kuluneen kahden vuoden ajan ollut prosessien sujuvoittaminen sähköistämällä, automatisoimalla tai jopa jättämällä tarpeettomaksi todettuja työvaiheita pois.…