Pulssissa julkaistaan Karelia-ammattikorkeakoulu henkilöstön ja yhteistyökumppanien tuottamia asiantuntija-artikkeleita, uutisia, videoita ja podcasteja.
Pulssi tuo näkyväksi Karelian asiantuntemusta ja vaikuttavuutta erityisesti työelämän kehittämisen näkökulmista. Pulssi levittää tietoa myös Karelian koulutuksesta, opetuksesta, tapahtumista ja muista ajankohtaisista teemoista.
-

Kuka on geronomi?
Oletko kuullut Karelian käytävillä ja ruokapöydissä puhuttavan geronomeista? Oletko nyökytellyt sujuvasti ja pohtinut mielessäsi, mistä ihmeestä puhutaan. Uteliaimmat kysyvätkin. Ei hätää…
-

Sote-alan opiskelijoille tarvitaan lisää harjoittelupaikkoja – Työelämäopettajuusmalli -hanke etsii haasteeseen ratkaisuja
Karelia-ammattikorkeakoulussa aloitettiin syksyllä 2021 Otsakorpisäätiön rahoittama Sosiaali- ja terveysalan työelämäopettajuusmalli -hanke. Hankkeen tavoitteena oli vahvistaa ja uudistaa Karelia-ammattikorkeakoulun, sosiaali- ja terveysalan…
-

Osallisuuskierroksella selvitetään lasten ja nuorten kuntoutuksen kehittämistarpeita
Joensuussa järjestettiin tammi-helmikuussa kaksi alueellista tilaisuutta lasten ja nuorten kuntoutuksen tilanteen kartoittamiseksi ja kehittämiseksi. Ensimmäinen tilaisuuksista oli 24.1.2022 Perheentalolla, ja toinen…
-

Osaaminen näkyviin digitaalisin osaamismerkein!
Joustavaa osaamisen tunnistamista ja tunnustamista kehitetään korkeakoulutuksessa sekä eurooppalaisessa kontekstissa. Kehittämiseen linkittyvät myös pienet osaamiskokonaisuudet (micro-credentials) ja digitaaliset osaamismerkit (digital open…
-

Oppimiseen innostavan oppimistehtävän muotoilu
Oppimisprosessi kokonaisuutena on kuin matka, polku, etappien muodostama kokonaisuus, seikkailu… Huolellisesti suunniteltu pedagoginen käsikirjoitus ohjaa onnistuneen oppimisprosessin muotoilua, jossa sen eri…
-

Kareliassa Digivisio-hankkeen profiloitumisen vuosi
Korkeakoulujen Digivision 2030 tavoitteena on luoda kansainvälisesti arvostettu oppimisen ekosysteemi, joka ensivaiheessa perustuu Digivision digitaalisille palveluille, korkeakoulujen yhteiselle opintotarjonnalle sekä vuorovaikutukselle…
-

Mitä tapahtui Karelian kirjastossa 2022?
Karelian kirjaston vuotta 2022 voidaan luonnehtia paluuksi koronasta vapaaseen toimintaan virustaudin vaikutettua kirjaston palveluihin vuosina 2020 ja 2021. Vuonna 2022 –…
-

Otsakorven säätiö on tärkeä kumppani Karelian toiminnan kehittämisessä
William ja Ester Otsakorven Säätiö on tärkeä Karelia-ammattikorkeakoulun yhteistyökumppani ja rahoittaja. Säätiö edistää ja tukee Kymenlaakson sekä Pohjois- ja Etelä-Karjalan maakuntien…
-

Opintokokonaisuuksien yhteissuunnittelu Karelian sosionomikoulutuksessa
Opetussuunnitelman uudistaminen ja uuden opetussuunnitelman käyttöön ottaminen haastavat opettajien pedagogista ajattelua ja tarjoavat mahdollisuuksia työn ja työyhteisön kehittämiseen ammattikorkeakoulussa. Tarkastelemme tässä…
-

Vieläkö tarvitaan face to face -tutustumismatkoja?
Joukko Sote Hyte Living Lab – Yhteiskehittämistä Pohjois-Karjalassa -hankkeen työryhmän jäseniä ja yhteistyökumppaneita vieraili joulukuun alussa Seinäjoen ammattikorkeakoulussa (SeAMK). Benchmarkkaus-matkan tavoitteena…
-

Älykkään ohjauksen digitaalisilla jalanjäljillä – osa 5 : Oppimisanalytiikan visualisoinnit
Älykkään ohjauksen digitaalisilla jalanjäljillä -artikkelisarjan aiemmissa osissa olemme esitelleet, kuinka oppimisanalytiikkaa voidaan sisällyttää myös sellaisen opintojakson toteutuksen suunnitteluun, jossa työskennellään muualla…
-

Karelia pärjäsi hyvin avoimen tieteen ja tutkimuksen seurannassa – työ avoimuuden edistämiseksi jatkuu
Vuonna 2022 avoimen tieteen ja tutkimuksen (AVOTT) seuranta toteutettiin ensimmäistä kertaa korkeakoulujen ja tutkimusorganisaatioiden yhteistyönä luodun seurantamallin avulla. Seurannan tulosten perusteella…

