Pulssissa julkaistaan Karelia-ammattikorkeakoulu henkilöstön ja yhteistyökumppanien tuottamia asiantuntija-artikkeleita, uutisia, videoita ja podcasteja.
Pulssi tuo näkyväksi Karelian asiantuntemusta ja vaikuttavuutta erityisesti työelämän kehittämisen näkökulmista. Pulssi levittää tietoa myös Karelian koulutuksesta, opetuksesta, tapahtumista ja muista ajankohtaisista teemoista.
-

Oppimisen tukeminen vertaisarvioinnin avulla
Mitä vertaisarvioinnilla tarkoitetaan? Vertaisarviointi voi kohdistua tiedon arviointiin, siihen minkälaista tietoa tarkastellaan tai erilaisiin taitojen arviointiin. Opiskelija oppii sekä lisää aiheesta…
-

Älykkään ohjauksen digitaalisilla jalanjäljillä – osa 2
Älykkään ohjauksen digitaalisilla jalanjäljillä -artikkelisarjan ensimmäisessä artikkelissa esittelimme kehityshankkeen, jonka puitteissa Karelian tietojenkäsittelyn koulutusohjelmassa aiempina vuosina toteutettua oppimisanalytiikkaa lähdettiin soveltamaan oppimistilanteisiin,…
-

Karelia 30 -areena : Työhyvinvointi ja uniterveys
Karelia 30 -areenan kuudennessa jaksossa pureudutaan työhyvinvointiin ja siihen liittyvään uniterveyteen. Riittävä uni on jokaiselle meistä välttämätöntä, ja siitä myös kannattaa…
-

Milloin digivisiosta tulee digitodellisuutta?
”Valtakunnallinen Digivisio 2030 -hanke on käynnistynyt 2021. Tulevaisuudessa yhteiskuntamme tarvitsee yhä monipuolisempaa osaamista. Digivisio 2030 –hankkeessa kaikki suomalaiset korkeakoulut rakentavat yhdessä…
-

Vihdoinkin FastTrack! – Nopeutettu opintopolku lähihoitajasta sairaanhoitajaksi
Fast Track – lähihoitajasta sairaanhoitajaksi -koulutus on innovatiivinen sairaanhoitajakoulutus, jossa lähihoitajan osaaminen pyritään hyödyntämään mahdollisimman tarkoituksenmukaisesti koulutuksen toteutuksessa. Tässä artikkelissa kuvataan…
-

Dialogisuus tiimin voimavarana
Oletko ollut joskus ollut mukana keskustelussa, jossa tunsit tulevasi kuulluksi ja koit että näkemyksiäsi ja kokemuksiasi arvostetaan? Innostuitko yhdessä toisten kanssa…
-

Turvallinen ryhmä: mentalisaation merkitys ryhmän vuorovaikutuksessa
Milloin viimeksi koit tulleesi aidosti kohdatuksi ryhmässä? Mikä sen mahdollisti? Kenties ryhmässä ilmennyt mentalisaatio, kyky ymmärtää omaa ja toisen mieltä. Toiset…
-

Korkeakouluopintoihin valmentavaa koulutusta kehitetään tukemaan myös englanninkielisiä koulutuspolkuja
Suomalaisissa korkeakouluissa pyritään kolminkertaistamaan ulkomaalaisten tutkinto-opiskelijoiden määrä vuoteen 2030 mennessä. Tavoitteen toteutumista tuetaan esimerkiksi parantamalla korkeakoulutuksen saavutettavuutta, niin että maahanmuuttajat eivät…
-

Lisää kansainvälisiä opiskelijoita Kareliaan!
Tässä artikkelissa kuvataan Karelia-ammattikorkeakoulun kansainvälisen opiskelijarekrytoinnin strategisia tavoitteita ja prosesseja sekä esitellään Kansainvälinen uraohjaamo -hankkeessa kehitettyjä ja pilotoituja opiskelijarekrytoinnin kokeiluja ja…
-

Miksi opetuksen järjestäjien tulisi kiinnostua tekoälystä?
Kirjoitin tämän artikkelin yhteistyössä Open AI -säätiön Chat GPT -tekoälyn kanssa. Kuvitus on tehty Dall-E tekoälyn avustamana. Yksi tämän vuoden isoista…
-

Kareliassa siirryttiin työmatkojen itsevaraamiseen
Karelian laskentapalvelujen tiimin kehittämiskohteena on kuluneen kahden vuoden ajan ollut prosessien sujuvoittaminen sähköistämällä, automatisoimalla tai jopa jättämällä tarpeettomaksi todettuja työvaiheita pois.…
-

Tapahtuma-alan tulevaisuuden näkymiä: digitaalisuutta ja kestävää kehitystä
Tapahtuma-alan kehittämiseen panostava hankkeemme Smart Event Managers järjesti opintomatkan tapahtuma-alan toimijoille ja alasta kiinnostuneille Jyväskylään ja Tampereelle 27.-29.9.2022. Matkan keskeisimpiä teemoja…

